352 ארכיטקטורה (B.Arch)
חוג לימודים לבוגר האוניברסיטה בארכיטקטורה B.Arch
ראש החוג: ד"ר אדר' דנה מרגלית
חברי הסגל האקדמי
תכנית הלימודים מועברת ע"י אנשי סגל מצוינים ומגוונים מהפרקטיקה ומהאקדמיה:
פרופ' מן המניין: פרופ' אדר' צרף-הראל אירית (יוצר)
פרופ' חבר: פרופ' ד"ר אדר' שדר הדס (חוקר), פרופ' אמן פיינרו בלו (יוצר)
מרצה בכיר: אדר' אבירם ניבה, ד"ר אדר' בלפרמן אהוד , ד"ר אדר' הנדל דן , מעצב טריף רמי , ד"ר אדר' לובוביקוב-כץ אנה, ד"ר אדר' ליכטרוב גלי,
ד"ר אדר' לין מיכאל, אדר' מסר זמורה דליה, ד"ר אדר' מרגלית דנה, אדר' רונן אורי.
מזכירות החוג:
מנהלנית החוג : גב' רון זנגר טלי
דוא"ל : tronzange@univ.haifa.ac.il
מזכירת החוג: גב' בר-אור אורית
דוא"ל: obar-or@univ.haifa.ac.il
שעות קבלה:
ביה"ס לעיצוב של אוניברסיטת חיפה ע"ש נרי בלומפילד ומיסודה של ויצו העולמית.
הגנים 21 חיפה, 3502350
טלפון: 8562544 – 04
אתר אינטרנט: https://design.haifa.ac.il/architecture/
הלימודים לתואר ראשון (בוגר האוניברסיטה)
מטרת הלימודים
המחלקה לארכיטקטורה שואפת לחנך אדריכלים/יות מעורבים/ות ויצירתיים/ות, שיהיו אנשי/נשות מפתח המובילים/ות את עיצוב החברה והסביבה של היום ושל המחר, ויתרמו לעתיד טוב יותר:
אדריכלים/יות רלוונטיים ומעורבים (Engaged & Involved), אשר עוסקים בסוגיות חשובות – מקומיות וגלובליות;
אדריכלים/יות רעיוניים-מקצועיים (Conceptual-Professional) אשר עושים שימוש בארכיטקטורה משמעותית על מנת לשקף ולעצב רעיונות, ערכים ומנהגים;
אדריכלים/יות הוליסטיים ואקספרימנטאליים (Holistic & Experimental), אשר משלבים באופן יצירתי ונסייני בין תכנון ועיצוב עירוני, אדריכלות, עיצוב מוצר ויצור, תוך שימוש בפיתוחים אנלוגיים ודיגיטליים והשפעה עיצובית אינטרדיסציפלינרית.
חזון זה של החוג ממומש ע"י תוכנית לימודים אשר שואפת לחנך:
- אדריכלים מעורבים (Involved & Engaged) אשר עוסקים בדילמות ובסוגיות מקומיות וגלובאליות קיימות ועתידיות המחלקה רואה כמטרה חשובה את המעורבות בקונטקסט המקומי, תוך התייחסות לתנאים החברתיים, תרבותיים, כלכליים המיוחדים של מגוון סוגי האוכלוסייה בארץ, במציאות של צפיפות גדלה, תהליך אורבניזציה מואץ, צמצום עתודות הקרקע ומרחבים פתוחים, ומאזן שברירי בין פיתוח אינטנסיבי לבין שימור איכות הקיים תוך התחשבות במורשת מקומית, ומתוך מטרה לגשר בין העבר ההווה והעתיד. המחלקה מעורה גם בשיח הבינלאומי של סוגיות חברתיות, תרבותיות, אקולוגיות, וטכנולוגיות, בעידן של שינויים מתמידים באורחות החיים ובמרכיבי הסביבה.
בשנות הבסיס (1-3) ניתנת תשומת לב מיוחדת לצפון הארץ ולאזורי הפריפריה, בשנים המתקדמות (4-5) מתמקדים בצרכים של מגוון אוכלוסיות בארץ ובחו"ל, תוך שיתופי פעולה בין לאומיים והשתתפות בתחרויות בין לאומיות ובהתייחס לתחומי העניין של הסטודנטים והמרצים.
- אדריכלים בעלי יכולות לקשור בין תוכן/ רעיון לצורה וחומר (Conceptual-Professional)
אדריכלות נלמדת כמקצוע אינטרדיציפלינארי בשני ערוצים: הרעיוני- מחקרי והיצרני ניסיוני תוך עידוד ליצירתיות ולהבעת עמדה וביטוי אישיים. לאורך התואר הסטודנט מתרגל את דו השיח המתמיד והסינתזה בין רכישת ידע ותובנות, חקירה וחשיבה רעיונית, התנסות ובדיקה חומרית, פרשנות תכנון, יצירה ועיצוב, מתוך אמונה כי הסינתזה בין שני אפיקים אלה יכולה להוביל ליצירה המביעה רעיונות, ערכים ומנהגים, ומייצרת מקומות טובים להשתכנות. קורסי התיאוריה והעיצוב קשורים זה בזה ומזינים זה את זה. הסטודנטים מצופים לעמוד על הקשרים אלה ולהביאם לידי ביטוי בעבודה השוטפת.
- אדריכלים הוליסטיים- אקספרימנטאליים (Holistic-Experimental) אשר קושרים בין תכנון עירוני, אדריכלות, עיצוב וייצור.
התוכנית שמה דגש על לימוד אדריכלות כמקצוע אינטגרטיבי הקושר בין ה Zoom Out וה- Zoom In – תכנון מהכלל לפרט ולהיפך, ומעודדת חיפוש, נסייניות עיצובית ופריצת מוסכמות קיימות, תוך אמונה כי החיפוש האדריכלי הוא כלי מחקרי – אנליטי ואינטואיטיבי, אשר מוביל לעשייה משמעותית וחדשנית (Research by Design). סטודנטים מבקשים לחשוף את תהליך החיפוש וההתנסות במעבר בין קני המידה השונים, והפרויקטים מוערכים במידה רבה על בסיס עומקם, האקספרימנטאליות והיצירתיות של התהליך בנוסף לתוצר הסופי.
תנאי הקבלה
- מבחן פסיכומטרי בסכם עם ממוצע הבגרויות – ציון מינימלי 500.
- רמת אנגלית מינימלית – 4 יח' אנגלית בתעודת הבגרות או רמת מתקדמים 1 בציון מבחן אמי"ר/אמיר"ם.
- מבחני מיון הכוללים שני שלבים:
שלב א- מבחן מעשי
שלב ב- ראיון אישי
מבנה הלימודים לאורך 5 שנים:
מערך הלימודים, שלאורכו צוברים הסטודנטים 274 נ"ז, כולל קורסים משני סוגים:
- קורסים מעשיים – קורסי תכנון ועיצוב (ליבה 1 וליבה 2) מגובים ומועשרים בקורסים סדנאיים אנלוגיים ודיגיטליים.
- קורסים עיוניים – כוללים לימודים בתחומי חברה ורוח, היסטוריה ותיאוריה של אמנות ואדריכלות, סביבה-קיימות ואורבניזם, הנדסה ומדעים, כלכלה, תחיקה ואתיקה, ובנוסף – בחירה ממגוון הקורסים העיוניים של אוניברסיטת חיפה.
1) קורסים מעשיים
קורסי סטודיו – מקצועות התכנון והעיצוב – מקצועות הליבה – 132 נ"ז
ארכיטקטורה במחלקה נתפשת כעיצוב טוטאלי ואינטגרטיבי. חשיבות רבה ניתנת למפגש בין תכנון עירוני, ארכיטקטוני, עיצוב , עיצוב מוצר. עיצוב תעשייתי וייצור. מקצועות הסטודיו נלמדים לאורך השנים בשתי ליבות, אשר נלמדות תחילה כמקבילות ובהמשך מצטלבות ומשתלבות זו בזו:
ליבה 1: סטודיו לתכנון אדריכלי (א-ה וסטודיו ורטיקאלי מחלקתי).
ליבה 2: סטודיו לעיצוב מוצר/עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים/עיצוב בחלל נתון, סטודיו מיוחדים אינטגרטיביים גוף-מרחב פעולה, סטרוקטורות מורכבות, סטודיו בין מחלקתי, וקורסים טכנולוגיים- מחקר ויישום טכנולוגי.
לימודי הסטודיו משלבים חקירה והתנסות אישית וקבוצתית. מדי שנה נבחרים נושאי הפרויקטים מתוך התייחסות לנושאים לוקאליים וגלובאליים.
דרגת המורכבות של הפרויקטים עולה בהדרגה.
קורסים סדנאיים אנלוגיים ודיגיטליים – 31 נ"ז
קורסים אלה מכשירים את הסטודנטים להתבונן, לפרש ולהגיב לסביבה בצורה מלומדת ואינטואיטיבית, ביקורתית ויצירתית, תוך התנסות בחומר. בקורסי הסטודיו האדריכלי מתנסה הסטודנט ביצירה אדריכלית אישית אינטגרטיבית המוזנת מקורסי הרקע העיוניים והסדנאיים.
הקורסים הסנדנאיים שזורים לאורך שנות הלימוד. הם מכשירים את הסטודנטים להתבונן, לפרש ולהגיב לסביבה בצורה יצירתית, אינטואיטיבית, ביקורתית ואישית, תוך שאילת שאלות והתנסות. קורסים סדנאיים אנלוגיים כוללים: הבעה גרפית, רישום היום ומחר- הווה ועתיד, עיצוב בסיסי, מורכבות באמנות וארכיטקטורה. קורסים סדנאיים דיגיטליים כוללים: לימוד של שפות תוכנה מגוונות המאפשרות חקירה, ציור, עיבוד תמונה, שרטוט, מידול, עיצוב, רינדור, תכנות ותקשורת חזותית.
2) קורסים עיוניים
קורסים אלה מכשירים למודעות עמוקה למורכבות היחסים שבין אדם סביבה ותרבות, מאפשרים לאדריכל להיות מעורה בקונטקסט החברתי, תרבותי, סביבתי וטכנולוגי הקיים, מאפשרים העמקה רעיונית בחשיבה ביקורתית, ומסייעים לגיבוש עמדה אישית.
קורסים אלה נחלקים לשלושה מרכיבים:
קורסים עיוניים כלליים (הומניים, הנדסיים ופרקטיים) – 49 נ"ז
בתחומי ההיסטוריה והתיאוריה של אדריכלות ואמנות, אורבניזם, תחיקה ואתיקה, הנדסה וטכנולוגיה, סביבה אקולוגיה וקיימות, רוח וחברה. הקורסים מכשירים למודעות עמוקה למורכבות היחסים שבין אדם, סביבה ותרבות, ומאפשרים לאדריכל להיות מעורה בקונטקסט החברתי, תרבותי, סביבתי וטכנולוגי (נלמדים בשנות הבסיס 1-3).
קורסי עיוניים מעמיקים – 24 נ"ז
מרחיבים על הנושא הנלמד במקצועות התכנון והעיצוב באותו הסמסטר, ומאפשרים את בחינתו באופן מעמיק (נלמדים בשנים 1-5).
קורסים עיוניים של אוריינות ומחקר – 10 נ"ז
בנושאי חברה, אורבניזם סביבה ונוף, אדריכלות עיצוב וייצור, מכשירים את הסטודנטים ללמוד, להבין, לבקר ולפרש את העשייה האדריכלית והקונטקסט על גווניו השונים, תוך דיון משמעותי ומעמיק בסוגיות אדריכליות שונות.
* כל שנה נלמדים קורסים רלוונטיים לנושאים בהם עוסקים קורסי הליבה – הסטודיו האדריכלי וסטודיו העיצוב.
מבנה הלימודים לפי שנים
התכנית מחולקת לשני חלקים:
חלק 1: שנים א' עד ג'- שנות הבסיס.
חלק 2: שנים ד' ו- ה' – שנים של העמקה והתמחות – סינתזה ותזה.
חלק 1: שנה א' עד אמצע שנה ג'- שנות הבסיס:
מתמקדות בניסויים ורכישת ידע ומיומנויות מקצועיות, הסטודיו עוסק בתכנון אדריכלי, לרבות ההיבטים החוויתיים הפרוגרמטיים והטכנולוגיים של האדריכלות.
שנה א' – חומר ואווירה, שנה ב' – פרוגראמה, שנה ג' – טכנולוגיה.
לימודי סטודיו אדריכלי וסטודיו עיצוב, הלימודים הסדנאיים והלימודים העיוניים קשורים לנושא השנתי.
שנה א' חומר ואווירה:
שנה זו פותחת בפני הסטודנטים צוהר להבנת משמעות המעשה התכנוני, פיתוח קונספטואלי והתנסות עיצובית.
בשנה זו מקצועות התכנון והעיצוב מתמקדים בעיצוב של "אובייקטים" ו"מקומות" תוך שימת דגש על תכונותיהם החווייתיות. הסטודנטים נחשפים לקשר בין חוויה למרחב ולמקום: חומר, אור, מרקם, קנ"מ טקסטורה וכויו"ב. באמצעות כלי היצירה השונים מתנסים הסטודנטים בחקירה והבנת מושגים אלה.
לימודים עיוניים מאפשרים הבנה של ההקשר הרחב של האדריכלות, התרכזות במדעי החברה, מדעי הרוח והיסטוריה של האמנות והאדריכלות.
הפרויקטים בהם מתנסים הסטודנטים כוללים פרויקטים מופשטים ותכנון בקנה מידה קטן.
סמס א' + ב' – ליבה 1: רצף תרגילים מופשטים + תכנון מקום קטן (כ- 200 מ"ר)
סמס א'+ ב'- ליבה 2: עיצוב מוצר.
שנה ב' פרוגראמה:
שנה זו מתמקדת בתכנון בקונטקסט, תוך הבנת הקשר שבין הפרוגראמה האדריכלית, אוכלוסיות היעד השונות וההקשר התרבותי של חברה, מקום וזמן. היא מעמיקה ומשכללת את היכולת התכנונית-עיצובית.
בשנה זו משלימים הסטודנטים את הקורסים בהיסטוריה ותולדות האדריכלות, דרכם הם נחשפים לטקסים, אורחות חיים, מנהגים של חברות וגווני אוכלוסייה שונים בעבר ובהווה, ועם מבט לעתיד. קורסים סדנאיים מאפשרים לסטודנטים להבין תקדימים אדריכליים היסטוריים, לתעד את הקיים ולחזות את ההתפתחות העתידית.
הפרויקטים בהם מתנסה הסטודנט הנם בקנה מידה בינוני.
סמס א'- ליבה 1: פרויקט ציבורי בינוני (כ- 2000 מ"ר)
סמס א' – ליבה 2: גוף מרחב פעולה – המתמקד במחקר שבין גוף האדם לסביבה, ובבניית פביליון בקנה מידה 1:1.
סמס ב' – ליבה 1: פרויקט מגורים של בין 15-25 יחידות דיור (כ- 2000 מ"ר)
סמס' ב' – ליבה 2: עיצוב פנים – פרויקט בינוני.
בסמס א' וסמס ב'- סטודיו מחקר ויישום טכנולוגי – מאפשר שכלול השפה האדריכלית והבנת הסינטקס האדריכלי.
שנה ג' טכנולוגיה:
בשנה זו הסטודנטים מפתחים יכולת תכנון אינטגרטיבי: הצגת התכן האדריכלי כמערכת הקושרת את הפרט, החומר והצורה עם מכלול הפנים והחוץ, הטכנולוגיה והמערכות המבניות. השנה מתרכזת בתכנון מפורט, ובחקר והבנה של טכנולוגיה כמנוע לרעיון ואמצעי להגשמתו. הקורסים העיוניים משלימים את ההבנה בתחום המדע וההנדסה, בקורסי קיימות וסביבה ובתחומי התחיקה והאתיקה. הקורסים הסדנאיים מאפשרים לסטודנטים להתעמק במרכיבים האדריכליים, אופן הבינוי ושיטות הבנייה מתקדמות. שנה זו מהווה גם הכנה לתכנון בקנה מידה עירוני.
סמס א'- ליבה 1: פרויקט "אמצע הדרך" + ליבה 2: "עיצוב אמצע הדרך". הסטודיויים שלובים זה בזה.
בסמסטר זה מפתחים הסטודנטים פרויקט משנה ב' מרמה רעיונית אדריכלית לרמה קונקרטית, עד לתוכניות מפורטות, בליווי של יועצים בתחומי אקולוגיה וסביבה, קונסטרוקציה ומערכות בניין.
הפרויקט נבחן ע"י צוות המנחים ובוחני חוץ מהמערכת המקצועית והאקדמית בארץ ו/או מחו"ל.
סמס ב' – ליבה 1: בחירה בין סטודיו סביבתי- היסטורי לסטודיו סביבתי מקיים (5000 מ"ר)
ליבה 2: בחירה בין קורסים מתחלפים בנושאים של סטרוקטורות מורכבות, החוקרים מערכות מבנה מורכבות
בקנה מידה 1:1, ביומימטיקה החוקר קשר בין סטרוקטורות בטבע לסטרוקטורות אדריכליות, עיצוב תעשייתי ג' ועוד.
חלק 2: שנים ד' ו- ה' – שנים של העמקה והתמחות – סינתזה ותזה:
מתמקדות בהרחבת הידע ובמיזוג המחקר וביקורת בתכנון אדריכלי.
הסטודנטים מתמודדים עם פרויקטים בקנה מידה עירוני ומורכב, ומתבקשים להציג את יכולותיהם לשלב מחקר, חשיבה תכנונית, דמיון, מיומנות מקצועית ויכולת הבעה גבוהה בשפה ויזואלית. לימודים תיאורטיים מאפשרים קידום חשיבה ביקורתית, התומכת בעיצוב באמצעות סמינרי קורסים מתקדמים ופרו-סמינרים.
בשנים אלה מתאפשרת העמקה בנושאים התמחותיים, הנותנים ערך מוסף לאדריכלות.
שנה ד':
הסטודנטים מתמודדים עם פרויקטים בקנה מידה מורכב ובקנה מידה עירוני.
סמס' א' – ליבה 1: סטודיו אורבאני-סביבתי-נופי
ליבה 2: סטודיו מחקרי סוציולוגי- חברתי.
סמס ב' – ליבה 1: סטודיו מבנה מורכב – עם עירוב שימושים (20,000 מ"ר)
ליבה 2: סטודיו עיצוב בחלל נתון (5,000 מ"ר) + סטודיו מחקר ויישום טכנולוגי 4 – חומרים מקיימים מורכבים.
בשנה ד', בנוסף להרחבה בתחום חברה ואדריכלות, בסטודיו מחקרי סוציולוגי-חברתי הנתמך בסמינר אשר עוסק בסוגיות סוציולוגיות-תרבותיות, על הסטודנטים לבחור תחום נוסף להרחבה הקשור לתכנון ב-Zoom Out (סמס א') או ל- Zoom In (סמס' ב'). ההעמקה נעשית באמצעות הרחבת הידע בקורס תיאורטי מתקדם, הכולל אוריינות וכתיבה אקדמית (פרו-סמינר), ובקורס סדנאי הקשורים לתחום. 1) עיר סביבה ונוף 2) אדריכלות עיצוב וייצור.
שנה ה':
שנה זו מתרכזת בתכנון ארכיטקטוני של פרויקט גמר אישי, המגובה בתזה עיונית כתובה (סמינר) בת כ- 10,000 מילים. פרויקט הגמר מלווה בסמינרים וקורסים עיוניים.
הפרויקט כולל את כל השלבים מבחירת הנושא, פיתוח קונספטואלי וקביעת הפרוגרמה, ועד לפיתוח פרויקט מורכב בקנה מידה מורחב בקונטקסט אורבני ומפורט מבחינה עיצובית, חומרית וטכנולוגית.
את הסטודיו מרחיבה התמחות מעשית (Design Option) לבחירת הסטודנט, ונתמכת ע"י 2 מומחים בכל תחום.
1) סביבה: סביבה- נוף, וסביבה-פיתוח בר-קיימה. 2) עיצוב: עיצוב-הנדסה ועיצוב וייצור (סמס ב')
הפרויקט והמקצועות הנלווים נבחנים ע"י צוות המנחים ובוחני חוץ מהמערכת המקצועית והאקדמית בארץ ו/או מחו"ל.
- לאורך כל תקופת הלימודים תתקיים סדרת הרצאות בין לאומית, שבסיומה תינתן מטלה.
קורסי קדם:
- קורסי ליבה 1 של שנה קודמת מהווים קדם לקורסי ליבה 1 של השנה העוקבת.
- קורסים הנדסיים של השנה קודמת מהווים קדם לקורסי של השנה העוקבת.
- קורסי ליבה 2 של שנה קודמת מהווים קדם לקורסי ליבה 2 של השנה העוקבת.
- בכל המצוין מעלה מקרים חריגים ידונו על ידי ראש המחלקה.
הסמכה
בתום חמש שנות לימוד וצבירת 274 נ"ז ולאחר שעמד בכל דרישות המחלקה ובבחינות הגמר, זכאי הבוגר לתואר B.Arch. – בוגר בארכיטקטורה. התואר המוענק במחלקה כפוף לדרישות מל"ג ומותאם ולדרישות רשם האדריכלים והמהנדסים.
ציונים
93-100 מצוין
85-92 טוב מאד
75-84 טוב
65-74 כמעט טוב
60-64 מספיק
עד 59 נכשל
תנאי מעבר משנה לשנה בחוג לארכיטקטורה:
מצב אקדמי תקין
- צבירת כל נקודות הזכות
- ציון 60 לפחות בכל אחד ממקצועות הלימוד בכל אחד מהסמסטרים.
- במקצועות עיקריים בתכנית הלימודים יידרש ציון עובר 70 לפחות. מקצועות אלה יצוינו בסילבוס הקורסים.
מצב אקדמי לא תקין
כשלון בקורס
סטודנט/ית שנכשל/ה בקורס, יידרשו להשלימו בשנת הלימודים העוקבת.
סטודנט/ית שנכשל/ה בקורס המהווה קדם לקורס אחר, לא יוכלו להמשיך בקורסי ההמשך בטרם ישלימו את קורס הקדם.
- כשלון בקורס עיוני ו/או קורס שאינו סטודיו/סדנה – הסטודנט/ית חייב/ת ברישום ובהגשת מטלה. נוכחות תלויה בהחלטת המרצה.
- כשלון בקורס סדנה/סטודיו – במקרים חריגים מאוד רשאי/ת ראש המחלקה לקבוע כי ניתן יהיה להגיש בשנית את המשימה ללא נוכחות בקורס.
כשלון במספר קורסים
- סטודנט/ית שנכשל/ה בשלושה קורסים דיסציפלינאריים או יותר לא יוכלו לעלות לשנה הבאה.
- סטודנט/ית שנכשל/ה בארבעה קורסים או יותר (מתוכם שניים לכל היותר דיסציפלינאריים) לא יוכלו לעלות לשנה הבאה.
- סטודנט/ית שנכשל/ה בשני קורסי ליבה – המקרה יובא לדיון והחלטת ראש חוג באם יופסקו לימודיו/ה.
תנאים נוספים
- ניתן לחזור על קורס פעם אחת בלבד.
- לא ניתן "לגרור" כישלונות (אפילו במקצוע אחד) לשנים הבאות וחובה להשלימם עד סוף שנת הלימודים העוקבת.
- סטודנט/ית לא יעלה/תעלה לשנה ג' אם נותרו לו/לה חובות לימודיים משנה א'.
- סטודנט/ית לא יעלה/תעלה לשנה ד' אם נותרו לו /להחובות לימודיים משנה ב'.
- סטודנט/ית חייב/ת ללמוד ולהיבחן בכל קורסי תוכנית הלימודים של השנה בה הוא/היא לומד/ת. במקרה של נסיבות אישיות מיוחדות ניתן להגיש בקשה בכתב לשינוי תוכנית הלימודים. הבקשה תידון על ידי ראש המחלקה/המרכזת האקדמית.
- סטודנט/ית בשנה ה' שלא יקבל/תקבל ציון עובר בפרויקט גמר לא ישתתף/תשתתף בתערוכת הבוגרים.
- ערעור על ציון – על פי נוהל בחינות
- בקורסי הסדנא והסטודיו (ליבה 1 וליבה 2) אין מועדי ב'. ערעור על ציון יוגש למרצה הקורס בפורמט מסודר ויבחן על ידו.
נוכחות, איחורים ותלמידאות
- בקורסי הסטודיו (ליבה 1 וליבה 2) קיימת חובת נוכחות בכל השיעורים לאורך הסמסטר.
- בקורסים עיוניים והסדנאיים – 3 היעדרויות בסמסטר דינן אי-השתתפות בקורס.
2 איחורים (מעל 15 דקות) שווים להיעדרות אחת. סטודנט שאיחר מעל 15 דקות כניסתו לא תותר לשיעור ויירשם לו/ה חיסור.
מטלות, הגשת תרגילים וציונים
- השיעורים כוללים מתן תרגילים / מטלות, וכן הבאת חומרים וציוד החיוניים למהלך השיעור.
חובה לבצע את כל מטלות השיעורים על פי הנחיות המרצים / מנחים.
סטודנט/ית אשר לא הגיש/ה את התרגילים / מטלות עד המועד שנקבע לכך ולא קיבל/ה ארכה, ידווח לו/לה סימול – ”לא השלים חובותיו״. - מרכיבי הציון מצויים בסילבוסים.
סדנאות
- סדנאות בית הספר פתוחות לעבודה עצמית במשך ימי השבוע, חוץ מן השעות שמתקיימים בהן שיעורים. יש לקיים את הוראות הבטיחות של כל סדנא ואת הנחיות אחראי הסדנא בכל הנוגע בדבר שימוש בכלים וחומרים, אחסון, תליית עבודות וכויו"ב. יש לעקוב אחר לוחות הזמנים של פתיחת הסדנאות באתר האינטרנט של החוג, בדואר האלקטרוני ועל גבי לוחות המודעות.
אירועים כלל חוגים
על הסטודנטים חלה חובת השתתפות בכל האירועים אותם החוג יוזם במשך השנה, כגון ימי עיון, פתיחת תערוכות, ביקורות סוף שנה, כנסים, סיורים הרצאות וכיו"ב.
חובות כלל-אוניברסיטאיות
השלמת חובות אנגלית לפי תקנון האוניברסיטה.
חובה על כל סטודנט להגיע לרמת פטור באנגלית כחלק מחובותיו לתואר.
סטודנטים ישובצו לרמת אנגלית בהתאם לתוצאות מבחן הסיווג ובכפוף להנחיות של היחידה ללימודי השפה האנגלית שבאוניברסיטה. יש להקפיד להתעדכן מול היחידה.